FIFTH GRADERS QUINTO PRIMARIA
Week from 18th till 22nd
FIRST TASK PRIMERA TAREA
Vamos a comenzar viendo este video que nos servirá compo repaso al tiempo pasado que estamos trabajando.
Let´s review PAST SIMPLE
Watch this video. Pay attention to affirmative, negative, and interrogative forms.
Let´s review PAST SIMPLE
Watch this video. Pay attention to affirmative, negative, and interrogative forms.
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# Now open your Class Book on page 56 . Como verás, los tres ejercicios de esta página consistent en hacer preguntas en pasado. El primero completar y responder según la lectura de la historia.El segundo leer e intentar hacer varias preguntas con los elementos que os dan y el terceo hacer preguntas con el vocabulario que tenéis en el rectángulo morado.
Estas actividades se hacen en el cuaderno.
# Activity Book pag 87. QUESTIONS AND SHORT ANSWERS. PAST SIMPLE. Exercise 1,2,3.
SECOND TASK SEGUNDA TAREA
# Activity Book pag 55. Exercise 1,2,3.
The first one is a listening exercise .So that, Listen and number the pictures. Here you have the audio:
# Finish exercise 2. Answer the questions about the story. Quizás sea el momento de volver a leer la historia si no la recuerdas muy bien.
And finish exercise 3. Order the words to make questions and write answers. Ordenas las palabras haciendo preguntas y respondes.
THIRD TASK TERCERA TAREA
# Today we have a song to listen and a little practice the pronunciation of the past tense, of regular verbs. Class Book page 57. Listen to the song
#PRONUNCIATION. Listen and repeat Exercise 4
We have already talked about how easy it is to form the past tense with regular verbs but reading and speaking not so easy. Please, pay attention to this video.
# Listen and repeat the tongue twister. Class Book page 57, exercise 5
# Para terminar en la página 56 del Activity Book , hay ejercicios de refuerzo sobre lo visto.
1.- Listen again the song and complete. En esta ocasión con el vocabulario que tenéis podéis crear nuevos versos.
2.- Listen again the tongue twister and underline the /d/ sounds , circle the /t/ sounds and draw a box around /id/ sounds. Escucha de nuevo el trabalenguas y subraya los verbos que suenan /d/, rodea los que suenan /t/ y dibuja un cuadrado en el sonido /id/.
3.- Write more words. Escribe más verbos.
Hay trabajo que hacer, pero estáis trabajando tan tan bien que sólo puedo deciros
"Keep working on it, you are improving "
"You really make my job fun"
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